Rv 23+1

Joulu tuli ja meni ja katse alkaa pikkuhiljaa hamuilemaan äitiysloman alkua. Laskeskelin, että minulla loma alkaisi 26.3. Sitä ennen olen vielä helmikuulle anonut pienet lomanpätkät keventämäänn arkea.

Hankintoja on nyt tullut tehtyä, melko lailla kaikki tarpeellinen on ostettu. Pinnasänky on osissa vaatehuoneessa, en millään malttaisi odottaa sen kasaamista ja valmiiksi laittamista! Kissojen suhteen pitää vielä miettiä jotain ratkaisua, etteivät pääsisi hyppäämään pinnasänkyyn.

Liikkeet ovat voimistuneet ja tuntuvat useammin. Ajoittain tulee hyvinkin napakoita muksahduksia! Olen myös huomannut, että nimenomaan kun menen nukkumaan ja asetun kyljelleni alkaa mahassa kunnon show. Maha alkaa olemaan aika mukavasti pyöristynyt, nyt jo ulkopuolisetkin tajuavat raskausmahaksi, ainakin toivoakseni. :D

Ensi viikolla on neuvolan "Kela-käynti", pääsee sen jälkeen sitten hoitamaan äitiysloma-asiat kuntoon. Vauvavakuutuksenkin pystyy nyt hankkimaan!

Olo on aika lailla tokan kolmanneksen alusta ollut hyvä. Ilmavaivat ja ummetus ovat vaivana, mutta vatsanpehmikkeillä ja Cuplatonilla olen saanut olon melko normaaliksikin. Liikuntaa pitäisi vaan lisätä, mutta eipä tuo liukas pakkaskeli innosta ulkoiluun. Paino on noussut 4kg eli ihan maltillisesti! Tästä olen erityisen iloinen, olen kuitenkin välillä lipsunut herkuttelemaan ja joulunaikana tietysti tuli suolaista ruokaa syötyä. Olen töissä mitannut huvikseni parit paastosokerit ja ovat olleet alle 5! Tietysti tulevassa sokerirasituksessa voi silti tulla yllätys.

 Mieliala on ollut myöskin suorastaan loistava! Tuntuu rohkaisevalta päästä aina vaan pidemmälle viikoissa, aina viikko viikon jälkeen on jo paremmilla vesillä mikäli synnytys sattuisi käynnistymään ennenaikaisesti. Nyt uskaltaa käyttää jo sanaa "kun" eikä "jos".

Kommentit